FAQ

Na co se nás často ptáte

Termín YOUNGTIMER vznikl v souvislosti s rozšiřováním počtu veteránských vozů s postupujícími roky. Předmětem zájmu sběratelů, milovníků starých aut a samozřejmě i investorů, se v průběhu posledních let staly i vozy vyrobené kolem roku 1970 a později. Klasická auta to nejsou…no a tak se u veřejnosti uchytil termín youngtimer, který se stal běžně požívanou kategorií.

Nákup youngtimera to je velká událost…alespoň tak to cítíme my, ale myslím, že to bude u Vás všech stejné 🙂 Určitě znáte to úžasné mravenčení v břiše provázející rozhodovací proces, které je směsicí vzrušení z touhy mít ve své stáji vysněného fešáka a zároveň, především u autíčkářů – začátečníků, určitá pochybnost, zda jsem vybral ten správný vůz, zda je ten „pravý“…Vy, kteří nemáte dlouholetou zkušenost nezoufejte, prošli jsme si tím všichni a popravdě v některých případech se tyto pocity objevují dodnes.

Nepřítelem rozhodovacího procesu je čas na rozmyšlenou.Ten je často největším nepřítelem…..pěkných youngtimerů zase není vyrobeno tak mnoho a zájemců o koupi je díky výhodnosti investice čím dál tím více. Nemálokrát se nám stalo, že jsme sofistikovaně probírali pro a proti nějakého zajímavého youngtimera, což je mezi kamarády autíčkáři téměř posvátný proces, který zahrnuje nekonečné dialogy o každém šroubečku zmíněného modelu a porovnání s dalšími sériemi či jinými značkami.

Tento vybírací ceremoniál nás již zkušenosti naučily velmi striktně optimalizovat z jednoho prostého důvodu – veterána rychleji koupil někdo jiný :-).
Tak to prostě je, zájemců mnoho a kdo dřív přijde, zaplatí, ten i odveze.

V tomto ohledu z naší dlouholeté zkušenosti můžeme poradit jediné, jestli se Vám bude youngtimer líbit (a samozřejmě bude ve stavu, který Vám vyhovuje) – prostě neváhejte a kupte ho hned. Pokud si k majiteli pojedete prohlédnout hezký vůz, vezměte si deset, dvacet tisíc s sebou, aby jste mohli vůz zálohovat a zajistit si tak rezervaci. S některými majiteli si zkuste domluvit třeba jen tří až pětitisícovou nevratnou zálohu….ano v případě, že se nakonec nerozhodnete pro pořízení, přijdete o tuto sumu, ale není to tak nepříjemné, než kdyby jste zakoupili vůz za třeba čtvrt milionu a pak si drbali hlavu, co jste si to pořídili za propadák.

My jsme se pro naše zákazníky rozhodli poskytnout poradenský servis. Obrací na nás nadšenci, kteří se rozhodli začít s krásným koníčkem vetránismu, a zároveň investoři, kteří se rozhodli investovat určitou sumu do této komodity a neradi by koupili zajíce v pytli.

Pro obě tyto skupiny nabídneme vybrané vozy v požadované cenové relaci s podrobnou charakterizací stavu a zároveň konkrétní cenovou analýzu s důvodovou zprávou, proč jsme pro Vás konkrétní vůz vybrali.

Celý tento proces je o důvěře mezi Vámi a námi. Můžeme stokrát napsat, že jsme olidní lidé…ale znamená takovéto prohlášení v dnešní době něco relevantního?
Nejjednodušší způsob, jak to zjistit je spojit se s námi, domluvit si schůzku, prohlédnout si aktuální nabídku, aby jste zjistili v jakém stavu vozy nabízíme, jaké informace k nim podáváme a teprve pak se rozhodnout, zda si Vaši důvěru zasloužíme nebo ne. Po dohodě je možná schůzka i o víkendu, abychom vyšli vstříc zájemcům ze všech koutů ČR.

Tak jako u všech mechanických strojů, i veterán je jen kompozice mnoha dílů z různých materiálů, které mají svá technická specifika, životnost a na které se samozřejmě podepisuje jak zub času, tak způsob a míra opotřebení.

Vlastnictví veterána zavdává určitou morální povinnost, že je o něj potřeba minimálně základně pečovat a samozřejmě řešit případné opravy. V tomto ohledu je u youngtimerů a veteránů obecně trošku potíž s náhradními díly. Vzhledem k tomu, že neustále opravujeme plechové krasavce našich kamarádů, jejich známých a dalších „autíčkářů“, kteří nám své poklady svěřují, postupně se na našich půdách a ve sklepích nashromáždilo velké množství nových i použitých dílů, především na vozy BMW. Neznamená to však, že zaběhneme na půdu jako do supermarketu, tak jednoduché to není. Mnohé potřebné pro motory i exteriéry vozu tam najdeme, ale spousta oprav se neobejde bez nutnosti objednání potřebného dílu v zahraničí.

A tady máme velkou kliku…tím nemyslím tu motorovou, je jí společenství moc prima kluků v Německu, pro které jsou veteráni (především značky BMW) životní náplní, kteří nám dokázali prozatím poslat cokoliv, o co jsme je požádali.

Pokud tedy budete potřebovat pomoc s dodávkou náhradního dílu pro Vašeho youngtimera, určitě se na nás obraťte, uděláme maximum, abychom Vám potřebný díl zajistili a pokud si budete přát, vůz dle dohody i sami opravíme.

Jedna z prvních otázek, které od kupujících slýcháváme zní: „A jaký lak to auto mělo původně?“. Dříve jsme se okamžitě začali vehementně bránit, nyní už se v legraci sázíme, zda tato otázka padne nebo ne :-). Přátelé, lak na námi nabízených vozech je vždy originál. Vzhledem k tomu, že jednou z našich nabízených služeb je renovace laku, snažíme se připravit všechny youngtimery pro budoucí majitele tak jak nejlépe umíme, koneckonců položením zmíněné otázky nám kupující dávají najevo, že se příprava pravděpodobně docela daří 🙂 Renovace laku je samozřejmě velká alchymie, která vyžaduje dlouhodobou znalost jednotlivých technologií i použitých speciálních přípravků,a především zkušenost, jelikož stav laku veterána je absolutně nejednotný a zub čas se zarýval různými způsoby, závislými na podmínkách, ve kterých byl veterán provozován a samozřejmě, jak byl garážován. Vzhledem k tomu, že každý model má svá „bolavá“ místa (co se týká laku), je potřeba místo s vystupující korozí ošetřit. V rámci renovace je tak někdy potřeba postižené místo přelakovat (většinou to bývají místa kolem hran blatníků a hran dveří). pokud se pro tento krok rozhodneme, vždy pořizujeme fotografie postižených míst před renovací nebo necháváme vozidla tak jak jsou a odbornou renovaci provádíme až na přání kupujícího. Jednoznačně ctíme základní pravidlo…ponechat vozidlo v původním stavu, jen tak zůstává tím pravým veteránem.

Přátelé, naše stanovisko je jednoznačné…..určitě s youngtimerem jezděte na výlety :-), vždyť jste si ho pořídili protože má pro Vás své vlastní kouzlo, něco pro Vás symbolizuje. Pro nás jsou stará auta živé stroje, které, aby zůstaly živé, je potřeba udržovat v dobré kondici pohybem 🙂 a hlavně, přece si nekoupíte takovou krásnou věc jako je youngtimer a nešoupnete ho pod plachtu v garáži nebo stodole? Užijte si krásné chvilky, kdy cítíte vrnění cca čtyřicetiletého motoru, který ani po tolika letech neztratil ze své síly a nespoutanosti. A určitě nezapomeňme na další důležitý argument…..jezdit veteránem je neskutečná frajeřina :-)…jen blázen by se nechal připravit o okamžiky, kdy se kolemjdoucí otáčí a tátové či dědové zasněně zavzpomínají na časy, kdy tyto modely zaujímaly přední obálky časopisů a objevovaly se v „západních“ filmových trhácích. Všechny youngtimery z naší nabídky mají doložitelnou historii a veškeré potřebné dokumenty pro přihlášení do provozu. Je také možné vůz připravit pro tzv. veteránskou testaci, kdy pokud youngtimer svým stavem projde ke spokojenosti hodnotícího komisaře veteránského klubu, dostane status vetrána, který umožňuje přihlásit toto vozidlo na veteránská čísla, kde je výše povinného ručení velmi přijatelná. Rádi podáme veškeré informace, které jsme ohledně tohoto tématu za léta nasbírali.
Jak jsme již uvedli v jiném článku, je nad slunce jasné, že jakmile pořídíte nějaký pěkný youngtimer, rádi by jste ho hned měli u sebe v garáži nebo ve stodole.

Má to však jeden háček, způsobilost.

Někteří majitelé, kteří nám svěřili své vozy pro prodej mají své miláčky osazeny spz, v tomto případě není problém s převozem. Stačí jen ověřit uhrazení povinného ručení a můžete vyrazit.

Ostatní vozy v naší nabídce jsou bez výjimky připraveny k přihlášení. Jsou tedy ve stavu způsobilém pro provoz na pozemních komunikacích, ale bez spz a povinného ručení s nimi v žádném případě na silnice nelze. Udělení spz předchází evidenční a technická kontrola, pro zájemce proces veteránské testace.

Pro naše zákazníky nabízíme zajištění převozu nově zakoupených vozů naší přepravní službou (vůz naložen na přívěsu nebo specializovaném nákladním voze).
Při nákupu vozu lze domluvit rezervaci přepravy, kdy se hned dozvíte i cenu. každopádně se nezapomeňte zeptat na možnosti dopravy, určitě najdeme to nejlepší a nejekonomičtější řešení.

Jsme přesvědčeni, že všechna vozidla z naší nabídky youmgtimerů, splňují podmínky pro udělení statutu veterána = následné možnosti přihlásit vozidlo na veteránská čísla (spz). Pokud tomu tak opravdu je však posoudí až testační komise. Základem úspěchu vozu před testační komisí je autentický stav veterána.
Back to top